
Serdecznie zapraszam Was do uczestnictwa w trzy etapowym projekcie żeglarskim, który zabierze nas z Morza Śródziemnego na Wyspy Kanaryjskie. Przekroczymy bramę oceanu (Gibraltar), przemierzymy słone wody Atlantyku, odkryjemy wyspę wiecznej wiosny (Madera), odwiedzimy wyspy szczęśliwe (Kanaryjskie), a przede wszystkim znów napijemy się lokalnej, kanaryjskiej kawy – Barraquito!
Rejs ma charakter stażowy. Oznacza to, że wszyscy jego uczestnicy stanowią załogę jachtu, są zobowiązani do pełnienia wacht nawigacyjnych oraz kambuzowych. Pracują na żaglach, sterują jednostką i uczestniczą w manewrach. Na zakończenie rejsu każdy jego uczestnik otrzyma opinię porejsową wystawioną przez kapitana jednostki, niezbędną do uzyskania stażu na patenty żeglarskie.
Przebieg rejsu morskiego w dużej mierze uzależniony jest od warunków atmosferycznych, rozporządzeń miejscowych władz oraz aspektów technicznych. Zawsze staramy się zrealizować plan w pełni, ale ostateczna decyzja dotycząca przebiegu rejsu i –w skrajnych sytuacjach – portu jego zakończenia należy wyłącznie do kapitana.

Nasz rejs, czyli co można zobaczyć i jak będziemy żeglować
Nasz rejs rozpoczniemy z hiszpańskiego portu znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie z angielskim Gibraltarem. To doskonała okazja by zwiedzić tą słynną skałę oraz miasteczko u jej stóp. Należy jednak uważać na małpy żyjące na skale gibraltarskiej, to małe złodziejaszki:-)
Pierwszy rejs rozpoczniemy od przekroczenia Cieśniny Gibraltarskiej. Wymaga to od nas idealnego wpasowania się w pływ ze względu na bardzo silne prądy które tam występują. Dalej już tylko ocean, ocean, ocean… Przez około 4-5 dni będziemy żeglować w stronę Madery. Jeżeli pogoda będzie nam sprzyjać, odwiedzimy po drodze małą wyspę portugalską – Porto Santo.
Sama Madera to obowiązkowy punkt zwiedzania. Warto wykupić sobie późniejsze loty powrotne lub przyjechać dzień wcześniej (w przypadku etapu Madera – Teneryfa). Doskonałym pomysłem jest wynajęcie samochodu i zwiedzenie tej pięknej wyspy. Funchal – stolica wyspy – tętni życiem oraz roztacza wspaniały blask różnorodnych świateł widoczny zarówno z oceanu jak i z portu w Funchal.
Drugi etap rozpoczniemy od oceanicznego skoku który potrwa około 2 dni. Przeważają tu wiatry N – NE co pozwala na żeglugę pełnymi kursami. W zależności od sytuacji meteo, skierujemy się na Lanzarote i Gran Canarie, lub na La Palme i La Gomere. Naszym celem będzie oczywiście Teneryfa i kultowa marina San Miguel w jej południowej części. Marina znajduje się niedaleko lotniska Teneryfa Południe.
Ostatni etap to żegluga po archipelagu Wysp Kanaryjskich. W ciągu tygodnia możemy odwiedzić do trzech wysp (wyłączając Teneryfę z której startujemy i na którą wracamy). Sam archipelag jest niezwykle ciekawy i różnorodny. Każda wyspa oferuje swój własny klimat. Od zielonej La Palmy, przez pustynne tereny Fuertaventury, piękne góry Gran Canarii, aż po księżycową Lanzarote. Na Wyspach Kanaryjskich znajdziemy zarówno strefy akceleracji wiatru jak i cisze w cieniu wysp. To idealny akwen by naładować swoje „akumlatory” wyrywając się na tydzień z szarej jesienno-zimowej Polski.
Podsumowując:
Gibraltar – Madera: Solidna atlantycka żegluga
Madera – Teneryfa: Połączenie atlantyckiej żeglugi z kanaryjskim klimatem
Teneryfa – Teneryfa: Żegluga miedzy wyspami i zwiedzanie Wysp Szczęśliwych







Nasz jacht

s/y La Loca
Bavaria 51 Cruiser z 2015 roku
Sprawdzony, duży jacht znanej i popularnej stoczni. Bandera polska. Na jachcie znajdują się wszystkie wymagane i niezbędne środki ratunkowe, EPIRB i łączność VHF.
- 5 kajut 2-osobowych
- 3 toalety, plus oddzielna kabina prysznicowa
- W pełni wyposażony kambuz z kuchenką gazową
- Pościele
- Ponton z silnikiem zaburtowym
- Dwa koła sterowa
- Bimini top, szprycbuda
- Rolowany do masztu grot
- Klasyczny fok
UWAGA!
Dla komfortu wszystkich uczestników rejsów, ograniczamy ilość osób na jachcie do 9 plus kapitan. Dzięki temu mesa pozostanie cały czas wolna, a każdy będzie miał swoje miejsce w kajucie.





Dodatkowo na rejsie
Pościel
Jacht zostanie wyposażony w pościel [w stylu grackim]. Spodziewajcie się poduszek, grubych koców, poszewek oraz prześcieradeł. Śpiwory są więc zbędne.
Ponton z silnikiem zaburtowym
Zabieramy ze sobą ponton wyposażony w silnik zaburtowy. Jeżeli nie będziemy mieli możliwości cumowania i zostaniemy zmuszeni do kotwiczenia, nie będzie to stanowiło dla nas przeszkody! W takim wypadku desantu dokonamy pontonem:-)
Ograniczona liczba miejsc
Jacht zarejestrowany jest na 12 osób, ale uwzględniając komfort żeglugi i samego życia na jachcie, liczba uczestników rejsu zostaje ograniczona do 10 osób z kapitanem włącznie!
GWARANTUJĘ ograniczoną liczbę miejsc na rejsie. Maksymalna liczba uczestników u wynosi 9 osób załogi plus kapitan jachtu. Jacht wyposażony jest w szafy w każdej kajucie, wygodne koje oraz wystarczająco dużo przestrzeni by 10 osób mogło funkcjonować w sposób komfortowy. Każdy uczestnik rejsu (kapitan również) śpi w kajucie, dzięki czemu mesa pozostaje wolna i do dyspozycji całej załogi.
Sprzątanie porejsowe
Jako organizator zapewniam sprzątanie porejsowe. Zadaniem załogi jest pozmywać, powycierać i pochować brudne naczynia po sobie, rozebrać pościel, poukładać rzeczy i zgodnie z tradycją żeglarską wyszorować pokład z soli. Odkurzanie, polerowanie, wietrzenie, sprzątanie toalet, mycie podłóg, wnętrza itp jest już opłacone i nie trzeba się tym przejmować.
Zaokrętowanie i wyokrętowanie
Zaokrętowanie jest o godzinie 1700 czasu lokalnego. Jeśli będziecie wcześniej, nic nie stoi na przeszkodzie abyście zostawili ciężki bagaż na jachcie i poszli zwiedzać okolicę. Jednak do godziny 1700 jacht będzie sprzątany i przygotowywany by móc Was przyjąć.
Po zakończeniu rejsu jacht należy opuścić do godziny 0900 rano.
Zaprowiantowanie
Załoga wspólnie przygotowuje listę zakupów oraz zaprowiantowuje jacht w produkty spożywcze i napoje. Załoga solidarnie rozlicza się z poczynionych zakupów spożywczych miedzy sobą. Kapitan jachtu nie uczestniczy w rozliczeniu. Aby zapobiegać nieporozumieniom związanym z zakupem alkoholu, sugeruję żeby każdy kupił we własnym zakresie to co lubi. Oczywiście kwestie takie jak te są pozostawione luźno do decyzji załogi.
Kapitan

kpt. Piotr Zieliński
Będę miał przyjemność poprowadzić osobiście wszystkie terminy rejsów na oceanie. Jeżeli się nie znamy, a chcesz dowiedzieć się o mnie czegoś więcej, serdecznie zapraszam do zapoznania się z poniższą zakładką.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu.
Warunki finansowe
Cena rejsu zawiera: miejsce na jachcie w 2-osobowej kajucie oraz opiekę kapitana.
Składka jachtowa: składka zostanie zebrana przez kapitana jachtu w momencie zaokrętowania załogi. Składka nie podlega podwyższeniu lub obniżeniu bez względu na koszty jakie poniesie organizator rejsu. Nie podlega ona zwrotowi lub rozliczeniu na zakończenie rejsu. Składka jachtowa służy do pokrycia:
- opłat portowych;
- paliwa do jachtu i pontonu;
- gazu do kuchenki jachtowej;
- pościeli oraz jej prania;
- sprzątania jachtu;
- ubezpieczenia czarteru;
- innych wydatków eksploatacyjnych jednostki.
Zaprowiantowanie: załoga wspólnie przygotowuje listę zakupów oraz zaprowiantowuje jacht w produkty spożywcze i napoje. Załoga solidarnie rozlicza się z poczynionych zakupów spożywczych miedzy sobą. Kapitan jachtu nie uczestniczy w rozliczeniu.
Na życzenie wystawiam fakturę. Bardzo proszę o poinformowanie mnie o tym przed dokonaniem wpłaty, załączając dane do faktury (w tym NIP).
Zasady uczestnictwa i rezerwacji
Zasady rezerwacji miejsc na naszej wyprawie są zgodne z regulaminem uczestnictwa. Pełen regulamin uczestnictwa znajdziecie poniżej:
Opłata rezerwacyjna wynosi 50% ceny rejsu i należy ją uiścić na wskazane przez organizatora konto bankowe do 7 dni od otrzymania potwierdzenia rezerwacji.
Pozostałe 50% ceny rejsu należy wpłacić do 30 dni przed rozpoczęciem rejsu.
Jeżeli w momencie rezerwacji do rozpoczęcia rejsu pozostało mniej niż 30 dni, należy uiścić 100% ceny rejsu na wskazane przez organizatora konto bankowe do 3 dni od otrzymania potwierdzenia rezerwacji.
Wpłata opłaty rezerwacyjnej lub 100% ceny rejsu oznacza akceptacje regulaminu uczestnictwa.
Każdy uczestnik otrzyma potwierdzenie mailowe rezerwacji oraz maila organizacyjnego przed rozpoczęciem rejsu.
Loty i transfer, czyli plan naszej podróży tam i z powrotem
Tanie linie lotnicze oferują bilety w przystępnych cenach.
Do La Línea de la Concepción dotrzecie samolotem z Polski do Malagi, a następnie busem/taxi do La Linea,
Na i z Madery latają samoloty linii Wizzair (Katowice, Warszawa, Gdańsk)
Na i z Teneryfy lata niemal każda linia lotnicza. Loty bezpośrednie z niemal wszystkich większych miast w Polsce.
Organizator
Wyłącznym organizatorem rejsu jest:
Piotr Zieliński żeglarstwo morskie
ul. Szpitalna 181
32-500 Chrzanów
NIP: 628-224-49-04 EU
NIP: PL6282244904
REGON: 123080848
Telefon: +48 726 856 892
Bank Pekao S.A.
NR konta PLN: 25 1240 4230 1111 0011 0379 8843
NR konta EUR:51 1240 4230 1978 0011 0379 8869
Serdecznie zapraszam Was wszystkich do wspólnej przygody na pokładzie naszego jachtu!






